Data publikacji: 2016-07-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Wisła czysta z natury Żywiec Zdrój wspiera projekt Dzielnica Wisła
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Żywiec Zdrój, lider na polskim rynku wody butelkowanej, zaangażował się w kampanię miasta stołecznego Warszawa – Dzielnica Wisła. Celem akcji jest edukacja ekologiczna oraz zachęta do troski o naturę, która stanowi niepowtarzalny atut warszawskiego nabrzeża Wisły.
Żywiec Zdrój, lider na polskim rynku wody butelkowanej, zaangażował się w kampanię miasta stołecznego Warszawa – Dzielnica Wisła. Celem akcji jest edukacja ekologiczna oraz zachęta do troski o naturę, która stanowi niepowtarzalny atut warszawskiego nabrzeża Wisły.
Organizatorzy projektu Dzielnica Wisła i Żywiec Zdrój łączą siły, by zachęcić do spędzania czasu nad Wisłą w odpowiedzialny sposób i przekonać, że odpady to surowce. Warto je segregować i wyrzucać do specjalnie oznaczonych pojemników. Dzięki temu, puste opakowania zyskują drugie życie i są wykorzystywane do produkcji materiałów, płyt czy zabawek, a nawet do produkcji nowych opakowań.
Z troski o naturę
Czerpiąc ze źródeł, Żywiec Zdrój ze szczególną troską dba o środowisko naturalne i zachęca ludzi, by pili zdrowiej. Misja firmy widoczna jest we wszystkich działaniach firmy, od doboru ekologicznych rozwiązań technicznych i zastosowanie butelek w pełni nadających się do recyklingu, poprzez systematyczne zmniejszanie wagi opakowań, po tworzenie znaczących programów edukacyjnych i ekologicznych. Najbardziej znany to ?Po stronie natury?, który w tym roku został przez Żywiec Zdrój rozszerzony na czas kampanii Dzielnica Wisła.
– Założenia projektu Dzielnica Wisła są nam bardzo bliskie ? mówi Inga Songin, Dyrektor Marketingu
i PR Żywiec Zdrój. ? Wszystko, co robimy, ma na celu uwrażliwienie Polaków na potrzeby natury
i zwrócenie uwagi na problem pojawiających się odpadów. Odpowiednio segregowane, stają się cennymi surowcami. Tętniące życiem warszawskie brzegi Wisły są idealnym miejscem do prowadzenia inicjatyw ekologicznych. Wszystkim nam zależy, byśmy mogli się cieszyć się tym miejscem jak najdłużej, w przyjaznym i czystym otoczeniu.
Akcja wymiana
Już drugi rok z rzędu, w ramach kampanii Dzielnica Wisła stanęły Punkty Wymiany Odpadów na przydatne gadżety ? w tym roku są to kupony na atrakcje żeglugi wiślanej oraz drewno na ognisko, co ma przyczynić się do ochrony lasów łęgowych znad Wisły przed dewastacją. Akcja z wymianą zainspirowała Żywiec Zdrój do obecności w punktach wymiany odpadów ze swoimi produktami, które idealnie wpisują się w ducha akcji. W zamian za trzy dowolne puste opakowania plastikowe, wydawane są sadzonki drzew i woda Żywiec Zdrój, która stanowi najlepsze źródło nawodnienia, szczególnie latem.
Po stronie natury
Drzewa, których sadzonki można odebrać w punktach Dzielnicy Wisła, są symbolem bycia po stronie natury na co dzień, ale również – poza innymi licznymi zaletami – wspierają oczyszczanie powietrza, pochłaniając zawieszone w nim pyły i zatrzymują w glebie wodę, filtrując ją jednocześnie.
– Kierujemy się ideą zrównoważonego rozwoju. Ponieważ czerpiemy z zasobów przyrody, troska o nią jest dla nas fundamentem działania, głęboko zakorzenionym w filozofii prowadzenia biznesu. Uważamy, że być po stronie natury można na wiele sposobów ? poprzez segregowanie odpadów czy troskę o czystość wokół nas. Dlatego zaangażowaliśmy się w projekt DZIELNICA WISŁA organizowany przez miasto stołeczne Warszawa ? podkreśla Inga Songin z Żywiec Zdrój.
Program ?Po Stronie Natury? powstał 8 lat temu. W tym czasie wspólnie z partnerami firma Żywiec Zdrój posadziła już ponad 5 mln drzew i odnowiła prawie 1000km szlaków górskich, by każdy mógł korzystać z piękna przyrody w odpowiedzialny sposób. Co roku, firma organizuje też program grantowy umożliwiający realizację lokalnych inicjatyw ekologicznych. Zaangażowanie na rzecz natury, w tym również sadzenie drzew i dbanie o nie, to wyraz troski o przyszłe pokolenia.
Punkty wymiany odpadów otwarte są w wakacyjne soboty i niedziele, od godziny 12.00 po obu stronach Mostu Poniatowskiego.
O firmie
Żywiec Zdrój jest liderem na polskim rynku wody butelkowanej*. Firma powstała w 1992 roku w otulinie Żywieckiego Parku Krajobrazowego. Dziś zatrudnia ponad 500 pracowników, posiada pięć zakładów rozlewniczych i najbardziej rozpoznawalną markę wodną w kraju**. Czerpiąc ze źródeł, Żywiec Zdrój ze szczególną troską dba o środowisko naturalne i zachęca ludzi, by pili zdrowiej. Misja firmy widoczna jest we wszystkich obszarach działalności, od doboru rozwiązań technicznych, poprzez zastosowanie butelek w pełni nadających się do recyklingu i systematyczne zmniejszanie wagi opakowań, po tworzenie znaczących programów edukacyjnych i ekologicznych. Najbardziej znane to ?Po stronie natury? i ?Mamo, Tato, wolę wodę?, których celem jest ? odpowiednio – uwrażliwienie na potrzeby natury oraz kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych.
* Badanie TNS Polska przeprowadzone w maju 2014 roku na zlecenie Żywiec Zdrój na próbie głównej 1000 Polaków (w wieku 16- 64 lata) oraz próbie 650 dzieci (do 15 r.ż.). W badaniu zastosowano metodę dzienniczkową oraz metodę wywiadów indywidualnych (w przypadku dzieci kwestionariusz i dzienniczek były wypełniane przez matki).
** Żywiec Zdrój jest najlepiej rozpoznawalną marką wód butelkowanych w kraju. Według badań instytutu Millward Brown słyszało o niej 98 proc. konsumentów, a 80 proc. wymienia ją spontanicznie jako brand, który zna.
O kampanii
Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto to druga edycja kampanii edukacyjnej promującej dbanie o czystość nad Wisłą. W tym roku szczególny nacisk położony jest na dbanie o nadwiślańską naturę. Kampania realizowana jest na zlecenie Biura Marketingu Miasta Stołecznego Warszawa.
Więcej www.facebook.com/dzielnicawislapl
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE