Data publikacji: 2016-12-20, 10:00
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Szary najpopularniejszym kolorem w 2016 roku
Kategoria: Dom, LIFESTYLE
Fantazyjne nazwy zalały ściany Polaków w 2016 roku. Wśród nich są ?lazurowy szantung?, ?tweedowa zieleń? czy ?słodkie marzenie?. Co o nas mówią i jakiego koloru faktycznie są nasze ściany?
Fantazyjne nazwy zalały ściany Polaków w 2016 roku. Wśród nich są ?lazurowy szantung?, ?tweedowa zieleń? czy ?słodkie marzenie?. To jedynie kilka propozycji kolorystycznych firmy Dekoral, po które najczęściej sięgali w mijającym roku Polacy. Co o nas mówią i jakiego koloru faktycznie są nasze ściany?
Idziemy na kompromis
W pierwszej dziesiątce najczęściej wybieranych farb Clean & Color marki Dekoral w 2016 roku bezapelacyjnie rządzi szary. Na podium znajdują się aż dwaj reprezentanci tego koloru: ?geometryczna szarość? oraz ?popielaty zefir?. Nieco dalej znalazł się kolor ?szary ołówkowy?. Rzutem na taśmę, klasyfikację Top 10 zamyka ?intuicja?, czyli jeden z odcieni szarej palety barw Dekoralu farby Clean & Color.
Psychologia koloru opisuje szary jako neutralny, z zastrzeżeniem umiarkowania w użyciu.
W przypadku, gdy będziemy otoczeni zbyt dużą ilością szarości może być on trochę depresyjny. Cechę tę można przełożyć też na zasady aranżowania wnętrz. ? Szarości są bardzo dobrym tłem, które prezentuje się doskonale pod warunkiem przełamania z innym, bardziej intensywnym lub charakterystycznym kolorem. ? mówi Aldona Słapa-Nowacka Brand Manager marki Dekoral. ? Jak dodaje, odcienie te są również wypadkową pewnego rodzaju kompromisu w wyborze kolorów. O ich popularności świadczy ich uniwersalność ? dlatego cieszą się tak dużym zainteresowaniem wśród naszych klientów.
Skoncentrowany na sobie
Pomiędzy szarościami w pierwszej dziesiątce uplasował się też ?lazurowy szantung? oraz nieco dalej kolor ?blue jeans?. Dwa różne odcienie niebieskiego, jeden ? lazurowy, drugi ? intensywny i odważny, trafiły w 2016 roku w gusta Polaków. Wyrazistego, pachnącego morzem i wymownego lazurowego koloru nikomu nie trzeba wizualizować, tak jak nazwy ?blue jeans?. Jednak nie każdy wie, czym jest szantung. To rodzaj jedwabiu o surowej, rustykalnej i trójwymiarowej fakturze, przypominającej len. Wybór tego odcienia to zaproszenie do mieszkania błogiej, spokojnej, sielankowej aury wprost z Lazurowego Wybrzeża. Potwierdza to również symbolika koloru: niebieski to spokój, koncentracja i dobra komunikacja.
Energetyczna świeżość
Wśród najczęściej wybieranych farb nie zabrakło też koloru zielonego. ?Tweedowa zieleń?
i ?limonkowa tafta? marki Dekoral farb Clean & Color. ? Zarówno jeden jak i drugi kolor
to żywe, świeże i energetyczne odcienie zielonego ? tłumaczy Słapa-Nowacka ? Zieleń to również spokój, relaks i poczucie bezpieczeństwa. Dlatego bardzo dobrze kolory te sprawdzały się w aranżacji pokojów dziecięcych czy pokojach dziennych naszych klientów.
Zachowawczy ponad miarę
Wśród najczęściej wybieranych kolorów w 2016 roku Clean & Color znalazły się także aż dwa odcienie beżu ? ?włoskie latte? oraz ?słodkie marzenie?. Jak wynika z badań preferencji przeprowadzonych przez markę Dekoral, w bieżącym roku, decyzje Polaków oscylowały wokół kolorów bezpiecznych, takich jak szarości i beże. Daleko poza Top 10 znalazły się ?czerwień flamenco? czy ?soczysta pomarańcza?. ? Polacy nadal bardzo rozważnie podchodzą do odważnych zestawień i kolorowych wnętrz. Cenią sobie za to zachowawcze aranżacje. Zarówno ?latte? jak i ?słodkie marzenie?, bardzo dobrze komponuje się z drewnem, szarościami i bielą. Aby nadać wnętrzu wyrazu ? zawsze warto pomyśleć o mocnym i charakterystycznym dodatku, tworzącym oś kompozycyjną mieszkania. ? podsumowuje Brand Manager marki Dekoral. Jak dodaje, cieszy nas jednak obecność dwóch energetycznych i intensywnych kolorów w Top 10, takich jak zielenie i odcienie niebieskiego, po które zaczynają coraz częściej sięgać Polacy.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Dom #LIFESTYLE