Data publikacji: 2019-02-12
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Oglądanie seriali na smartfonie coraz popularniejsze
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Co trzeci Polak w wieku 9-22 lat deklaruje, że chce oglądać więcej seriali w aplikacji na smartfonie ? wynika z autorskiego badania syndykatowego Video Love Story 2, którego autorem jest agencja badawcza IQS.
Co trzeci Polak w wieku 9-22 lat deklaruje, że chce oglądać więcej seriali w aplikacji na smartfonie ? wynika z autorskiego badania syndykatowego Video Love Story 2, którego autorem jest agencja badawcza IQS.
Młodzi ludzie chcą oglądać tam, gdzie jest im wygodnie i kiedy chcą, a smartfon znajduje się zawsze w zasięgu ich ręki. Więcej seriali na smartfonie oglądać chce także co czwarty Ygrek (osoba w wieku 23-37 lat) i tylko co dziesiąty Xks (osoba w wieku 38-55 lat).
Obecnie najwięcej czasu na oglądaniu video na smartfonie spędzają Zety (37%), i choć telewizor jest na drugim miejscu(32%), to czas spędzony przed tym ekranem jest istotnie krótszy niż w przypadku starszych badanych. Ci wciąż najwięcej czasu spędzają przed ekranami telewizorów – Ygereki (38%) i Xksy (55%).
Ekrany smartfonów są coraz większe, zatem wygodniej jest oglądać na nich seriale czy filmy. W przypadku seriali nie zawsze kwestie jakości są najważniejsze ? tu decyduje chęć obejrzenia kolejnego odcinka wciągającego serialu bez straty czasu, podczas przemieszczania się z jednego miejsca na drugie ? uważa Beata Durka, Research Manager IQS – Ponadto Zety, z racji na swój wiek, skazane są na komunikację miejską w znaczenie większym stopniu niż Xksy, czy Ygreki.
Doświadczenie z krótszymi formami video na smartfonach mają wszystkie pokolenia. Co więcej, nierzadko krótkie filmiki video podczas przemieszczania się z miejsca na miejsce ? robi tak co drugi Zet, ale także trzech na dziesięciu Xksów.
To łatwiejsze niż czytanie artykułu albo książki. Ponadto smartfony są prywatnym ekranem, przez co dostęp do oglądanych treści jest ograniczony dla innych, np. dla rodziców – twierdzi Marta Rybicka, Business Unit Director w IQS.
Z badania Video Love Story 2 wynika także, że coraz więcej badanych woli obejrzeć video na dany temat niż przeczytać tekst. Obejmuje to coraz więcej tematów ? choć najczęściej wolimy obejrzeć film z oceną działania nowinek technologicznych (65% Zetów,56% Ygreków, 58% Xsów) czy procesu powstawania dania (61% Zetów, 52% Ygreków, 45% Xsów) zamiast czytać przepis.
Nota metodologiczna:
Wyniki pochodzą z badania Video Love Story 2, zrealizowanego przez IQS, w okresie maj-listopad 2018 roku metodami jakościowymi i ilościowymi. Cytowane wyniki pochodzą z badania CAWI, realizowanego na próbie n=2548 osób w wieku 9-55 lat.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE