Data publikacji: 2017-04-26
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Wrocławski designer z nowym projektem
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Zaczynał od aut i środków transportu miejskiego. Dziś Grzegorz Rozwadowski projektuje wrocławskie latarki, które można spotkać w Europie, Azji czy Afryce. Najnowsza promuje polski design wśród rowerzystów w Polsce i na świecie.
Grzegorz Rozwadowski, absolwent i wykładowca Akademii Sztuk Pięknych We Wrocławiu, od lat projektuje latarki, które z Wrocławia trafiają na trzy kontynenty do kilkudziesięciu krajów. Architekt zdradza kulisy ostatniego projektu ? pracy nad designerską lampką rowerową Noise XTR.
Inspirowane motoryzacją
Dynamiczny, ostry, niektórzy powiedzą nawet: agresywny ? taki styl dominuje w lampkach Mactronic, które projektuje Grzegorz Rozwadowski. Skąd ta tendencja? ? To formy, które pokazują jak stworzone są latarki, uwydatnia to ich zaawansowanie technologiczne. Zupełnie odwrotnie niż projekty ?bąbelkowe? ? obłe kształty ukrywają niedociągnięcia ? tłumaczy Grzegorz Rozwadowski. Lampki dzięki temu łatwo wpadają w oko ? wzbudzają zakodowane uczucia, które odpowiadają m.in. za to, że linia prosta wydaje się bardziej dynamiczna niż delikatniejsza linia falista. ? Istnieje zbiór form, linii, kształtów, na które reagujemy w różny sposób. Staram się to wykorzystać tworząc nowe projekty, podobnie jak to robiłem projektując środki transportu ? mówi Grzegorz Rozwadowski.
Od funkcji do formy
Pierwszy etap tworzenia Noise XTR, ostatniego projektu designera, i każdego innego produktu wymaga precyzyjnego określenia oczekiwań rynku. Proponuje się rozwiązania stylistyczne i ergonomiczne, dopasowane do technicznych możliwości lampki. Między innymi rozmiaru, na który w dużej mierze ma wpływ wybór np. źródła zasilania. ? Tworząc projekt, muszę pamiętać o tym, w jaki sposób i w jakich okolicznościach będzie użytkowana lampka. Jak się ją będzie włączało, wyłączało, wymieniało baterię ? dodaje Grzegorz Rozwadowski. ? W przypadku najnowszego projektu powstało ponad 20 wstępnych koncepcji. Pod koniec zostały dwie. Kolejnym krokiem jest proces wdrożenia ? lampka zyskuje wstępną fizyczną formę. Na drukarce 3D tworzone są makiety latarek, które poddawane są szczegółowej obserwacji ? ocenia się, czy guziki są dobrze ulokowane, czy lampka nie jest za duża, czy też za mała, czy będzie funkcjonalna.
Szczegóły robią różnicę
W procesie tworzenia nowej lampki pomocne jest wnikliwe badanie rynku, które przeprowadza wrocławska firma. ? Otrzymuję gotowe dane na temat potrzeb klientów, a ja mogę je uwzględnić w projekcie. Tak doszliśmy między innymi do ciekawie wyglądających, a przy tym zwiększających widzenie boczne wcięć na najnowszej lampce rowerowej ? mówi Grzegorz Rozwadowski. Architekt zaznacza, że oddanie projektu nie kończy pracy nad nim ? wtedy zaczynają się żmudne poprawki. ? Przesunięcie włącznika o dziesiąte części milimetra, zmniejszenie wagi o gram – to często minimalne zmiany, których użytkownik mógłby nie zauważyć, ale dla nas mają znaczenie, bo wpływają na końcowe rezultaty ? dodaje Grzegorz Rozwadowski. Zwykle projektowanie zajmuje ok. 3 miesiące ? w przypadku Noise XTR był to niemal rok.
Wrocławianie połączyli siły
Współpraca Grzegorza Rozwadowskiego z Mactronic trwa od 2014 roku. Wtedy producent dostrzegł talent pracownika Wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa ASP we Wrocławiu i zaproponował mu wspólny projekt. ? Znałem tę firmę, używałem ich latarek i wiedziałem, z kim przyjdzie mi pracować. Nie brakowało entuzjazmu ? mówi Grzegorz Rozwadowski. Jak przyznaje, choć na studiach zajmował się projektowaniem samochodów (zaprojektował m.in. bolid PWR Racing Team), szybko zrozumiał, że ograniczenie się do jednej gałęzi przemysłu nie będzie właściwy. – Chcąc się rozwijać, postanowiliśmy zainwestować we własne niebanalne projekty. Stworzyć odrębny styl i dzięki współpracy z ASP to się udało ? podsumowuje Cyprian Lemiech, dyrektor marketingu Mactronic.
Mactronic istnieje od 1989 roku. W ciągu blisko trzech dekad firma zbudowała pozycję europejskiego lidera produkcji oświetlenia przenośnego. Produkuje sprzęt oświetleniowy dla służb mundurowych, przemysłu oraz sportowców i turystów ? głównie biegaczy, rowerzystów, miłośników gór, a także pasjonatów strzelectwa. Wrocławski producent nieustannie rozbudowuje ofertę i podbija nowe rynki. Obecnie produkty firmy są dostępne w Europie, Azji i Afryce.
www.mactronic.pl
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE