Walentynki

Walentynkowe badanie Symetrii: eye tracking w zwiększaniu skuteczności e-maili reklamowych

Walentynkowe badanie Symetrii: eye tracking w zwiększaniu skuteczności e-maili reklamowych

Komunikat prasowy Walentynkowe badanie Symetrii: eye tracking w zwiększaniu skuteczności e-maili reklamowych 26.02.2008 14:55 Symetria Jakie elementy e-mailowych kreacji reklamowych zauważają użytkownicy? Jakie obszary internauci pomijają wzrokiem? Jak reklamę internetową postrzegają kobiety a jak mężczyĹşni? Na te pytania odpowiadają wyniki eye trackingowego badania walentynkowych kreacji reklamowych przeprowadzonego przez agencję Symetria. Raport z testów odpowiada na pytanie: jak projektować reklamę e-mailową aby zwiększyć jej skuteczność. Czy miłość może mieć coś wspólnego z reklamą? Jak najbardziej! Zarówno o postrzeganiu potencjalnych partnerów jak i kreacji reklamowych decydują pierwsze sekundy kontaktu. Piorunujące wrażenie jest szczególnie istotne w przypadku e-maili reklamowych, które w skrzynce pocztowej muszą walczyć o uwagę użytkownika. Badanie eye trackingowe wybranych polskich reklam przeprowadzone przez agencję Symetria umożliwiło zebranie odpowiedzi na podstawowe pytania nurtujące projektantów. Eye tracking jako technologia rejestrująca ruch gałek ocznych użytkownika pozwala w niezakłócony sposób zebrać informacje o uświadamianych i nieuświadamianych spojrzeniach oraz najbardziej atrakcyjnych polach wyświetlanych treści. Tematem przewodnim badania stały się Walentynki, które tradycyjnie traktowane są przez działy e-marketingu jako pretekst do kampanii promocyjnej. Do badania wybrano 13 różnorodnych reklam e-mailowych, które przedstawiono 10 internautom. Wyniki eye trackingowej analizy mapy gorących miejsc wskazały, które z obszarów reklam były dla internautów najbardziej atrakcyjne, a których ważnych komunikatów badani nie zauważyli. Na tej podstawie przygotowano szereg praktycznych wskazówek ułatwiających projektowanie bardziej skutecznych reklam na potrzeby e-maili. Najbardziej przykuwającymi obszarami kreacji są wizerunki postaci. Obszary oczu skupiają uwagę, nawet jeśli są bardzo małe w stosunku do całości reklamy. Liczne, niewielkie ozdobniki oraz linki w postaci tekstowej okazują się mniej atrakcyjne niż duże, wyraziste i spójne grafiki oraz linki w postaci przycisków. Większą liczbę spojrzeń przyciągają reklamy ze zmniejszoną ilością tekstu. Uwypuklenie dużych i intrygujących haseł reklamowych również zwiększa liczbę spojrzeń badanych. Te i inne, wzbogacone o wskazówki wyniki badania znajdują się w raporcie, który można pobrać ze strony agencji Symetria (PDF, 1,2 Mb)Czy istnieje idealny e-mail reklamowy? Z pewnością nie. O atrakcyjności nawet najdokładniej zaplanowanej reklamy zawsze decyduje kontekst. Jednak stosując się do rad Symetrii opracowanych na podstawie wyników badania można zwiększać atrakcyjność – a przez to skuteczność – reklamy. Jednocześnie możliwe jest samodzielne testowanie reklam poprzez sprawdzanie skuteczności poszczególnych jej wersji.

A to już wiesz?  Walentynki w mBank Cyber Cafe

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy