Data publikacji: 2016-03-24
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Trwa wojna z rakiem, w której amunicją są pieniądze na leczenie
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Druga odsłona kampanii Fundacji Onkologicznej Alivia jeszcze dosłowniej wycelowana w raka
Wojna z rakiem jest nierówna. Można ją wygrać, jeśli ma się amunicję ? pieniądze, które posłużą wymianie na leki i innowacyjne terapie. Fundacja Alivia przypomina o prawdziwym, inwazyjnym obliczu choroby oraz o tym, że pacjenci tak naprawdę są wojownikami, a nie ofiarami. Chcąc zachęcić jak największą liczbę osób do solidarnego wsparcia pacjentów w tej trudnej walce, stosuje narzędzia dobitnie podkreślające sens całej metafory. W sieci udostępniła już spot ukazujący sceny wojny z rakiem przy użyciu amunicji symbolizującej pieniądze. Teraz można też kupić tarcze strzeleckie z wizerunkami raka-potwora przygotowanymi przez 10 polskich artystów po to, by dosłownie i w przenośni wycelować w raka i pomóc go pokonać. Dochód ze sprzedaży tarcz, które dostępne są w sklepach on-line oraz stacjonarnych, zasila konto Fundacji.
Wydatki na nierefundowane w Polsce terapie onkologiczne mogą wynosić nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Są to kwoty niemożliwe do udźwignięcia dla większości polskich rodzin ? dlatego wielu pacjentów nie ma do nich dostępu. Z ograniczeniami w dostępie do leczenia jest powiązana niska skuteczność leczenia raka w naszym kraju ? po 5 latach z grupy 150 tys. chorych statystycznie w Polsce przeżyje niespełna 70 tys. osób, choć? współczesna wiedza medyczna pozwala uratować? co najmniej 100 tys. Różnica to ok. 30 tys. osób rocznie ? to oznacza, z?e co roku umiera (choc? nie musi!) tylu ludzi, ilu liczy populacja niewielkiego miasta! Dlatego tak ważne jest wsparcie finansowe od wielu osób. Jednym ze sposobów na okazanie solidarności w wojnie z rakiem jest przekazanie swojego 1 % podatku na rzecz Fundacji Alivia. Wystarczy w PIT wpisać KRS Alivii: 0000358654 ? mówi Agata Polińska, Prezes Fundacji Alivia.
Weź raka na cel ? i pomóż pokonać go symbolicznie i dosłownie!
Akcja ?Weź raka na cel? to kolejna zaskakująca odsłona kampanii fundacji onkologicznej Alivia przygotowanej przez agencję Saatchi&Saatchi, mająca na celu zaangażowanie jak największej liczby osób do aktywnej walki z rakiem. Alivia działa na rzecz odczarowania wizerunku pacjentów onkologicznych, postrzeganych często z perspektywy ofiary. Na wszelkie możliwe sposoby udowadnia, że tak naprawdę są to odważni wojownicy, którzy codziennie walczą w nierównej walce. Jednak chory mimo wszystko ma szansę wyjść z niej zwycięsko pod warunkiem, że nie zabraknie mu symbolicznej amunicji ? pieniędzy, które może zamienić na leki i innowacyjne terapie.
Uznaliśmy, że aby jeszcze bardziej zachęcić wszystkich do podjęcia walki z rakiem niezbędne jest użycie narzędzi dobitnie podkreślających sens metafory wojny z rakiem. Dlatego nasz spot ukazuje sceny walki przy użyciu amunicji i dlatego też teraz postanowiliśmy zorganizować akcję na strzelnicach, na których można w sposób dosłowny i przenośny wycelować w raka i pomóc go pokonać ? mówi Agata Polińska, Prezes Fundacji Alivia.
Na potrzeby akcji wyprodukowano tarcze strzelnicze i podjęto współpracę ze strzelnicami. Celując do specjalnie przygotowanych tarcz wspiera się walkę z prawdziwym wrogiem, gdyż dochód z ich sprzedaży zasila konto Fundacji. Autorskie wizje raka-potwora, które znajdują się na tarczach strzelniczych, zaprojektowali polscy ilustratorzy. W akcję zaangażowali się pro bono (według kolejności z plakatu poglądowego) Daniel Baum, Anna Dudek, Alek ?Lis Kula? Morawski, Monika Nikodem, Kasia Kruszewska, Przemysław ?Trust? Truściński, Łukasz Poller, Rafał Nagiecki, Michał Murawski, Ernesto Gonzales.
Tarcze można kupić na współpracujących w ramach kampanii strzelnicach PMShooters i Cover w Warszawie, strzelnicy Sekcji Strzeleckiej Legii w Warszawie i Rembertowie oraz na Strzelnicy VIP w Olsztynie a także online na militaria.pl. oraz stacjonarnie w ich sklepach.
Spot ?Wojna z rakiem?
W kampanijnym spocie przygotowanym przez Saatchi & Saatchi Interactive Solutions i Platige Image oraz kreatywne studio produkcyjne Dobro, widz wchodzi w utrzymany w estetyce gry komputerowej świat wojny. Jest świadkiem wyjątkowej bitwy ? rozgrywanej między uzbrojoną, waleczną kobietą i olbrzymią bestią. Metaforą choroby jest potwór o cechach raka, a bohaterką pacjentka onkologiczna. W pewnym momencie kończy się amunicja? na szczęście, dzięki zewnętrznemu wsparciu pojawia się nowy zapas pozwalający kontynuować walkę. To nawiązanie do codziennej wojny pacjenta onkologicznego z rakiem i sytuacji, w której chory potrzebuje wsparcia finansowanego na zakup nierefundowanych leków lub potrzebnych badań diagnostycznych. Dopracowany do perfekcji spot przykuwa wzrok i wywołuje namiastkę emocji towarzyszących wojnie ? napięcie, ale jednocześnie nadzieję na wygraną. Fundacja Alivia, decydując się na tak odważny film, podkreśla prawdę o otaczającej nas rzeczywistości ? że wojna z rakiem jest bezwzględna, a do walki niezbędne są pieniądze i wsparcie.
Spot można obejrzeć w telewizji dzięki uprzejmości partnerów medialnych, wśród których są TVN, DISCOVERY Polska, 4 FUN TV, TVS. W kampanię zaangażowało się pro bono ponad 100 kin z Sieci kin studyjnych i lokalnych w całej Polsce. Informacje o kampanii były także obecne w tytułach prasowych wydawnictw Edipresse, Burda International, Bauer, Marquard i Westa Druk.
Link do spotu: https://youtu.be/pKnoavK9ctc
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE