Data publikacji: 2017-09-28
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Torby jak bumerangi w Sukcesji
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
?Nie ma śmieci – są surowce!? ? to hasło przyświecające tegorocznej akcji Sprzątania Świata. Ta międzynarodowa kampania odbywa się nieprzerwanie od 1994 roku, w każdy trzeci weekend września. Dla Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja data ta stała się początkiem kolejnego proekologicznego działania ? wprowadzenia tzw. ?Boomerang Bags?. Wszystko po to, by inspirować do dbania o środowisko każdego dnia, nawet podczas zakupów.
Jak wynika z badania Stena Recycling, ponad połowa Polaków minimalizuje liczbę odpadów używając produkty wielokrotnego użytku (54%) lub unikając korzystania z jednorazowych reklamówek w trakcie zakupów (52%). Centrum Handlowo-Ro zrywkowe Sukcesja postanowiło wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, a także dodatkowo zachęcić do zachowania proekologicznej postawy, wprowadzając ?Boomberang Bags?, czyli ?Torby Bumerangi?.
Stop plastikowym torebkom
Czym właściwie są ?Torby Bumerangi?? To inicjatywa powołana do życia w 2013 roku w Australii przez Tanię Potts i Jordyn de Boer. Uczestnicy projektu starają się zredukować zużycie plastikowych toreb poprzez tworzenie dla nich alternatywy – toreb wielokrotnego użytku. Założenie jest proste. W dedykowanym miejscu stawiany jest kosz bądź pudło z napisem ?Weź, jeśli potrzebujesz. Przynieś, jeśli masz za dużo?, które wypełnione jest torbami wielorazowymi, które są alternatywą dla foliowych reklamówek. ?Torby Bumerangi? to torby, którymi uczestnicy projektu wymieniają się w sklepach: dając komuś, kto zapomniał zabrać swoją, jak również biorąc, gdy zapomną własnej.
Uczestnicząc w programie, w myśl zasady ?myśl globalnie ? działaj lokalnie?, nie tylko ogranicza się produkcję jednorazowych opakowań, jednocześnie wspierając zrównoważony rozwój, ale przede wszystkim kształtuje się proekologiczne postawy.
Z ?Torb Bumerangów? można skorzystać w Sukcesji już od połowy września. Dedykowane kosze znaleźć można w czterech miejscach na terenie Centrum: przed dwoma głównymi wejściami od strony fontanny oraz przy sklepach Rossmann oraz Piotr i Paweł. CH-R Sukcesja jest największym z sześciu obiektów handlowych, które dołączyły do tej ogólnoświatowej akcji.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE