Aktualności LIFESTYLE Styl życia

Ruszyła kampania ?(Nie)Bądź miła?

Ruszyła kampania ?(Nie)Bądź miła?
Między 25 listopada a 10 grudnia realizowana jest największa akcja poświęcona tematowi przemocy wobec kobiet. Również i w tym roku w wydarzeniu udział weźmie Ogólnopolskie Pogotowie ?Niebieska Linia? IPZ, które specjalnie na tę okoliczność rusza z kampanią ?(Nie)Bądź

Data publikacji: 2017-11-27
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Ruszyła kampania ?(Nie)Bądź miła?
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE

Między 25 listopada a 10 grudnia realizowana jest największa akcja poświęcona tematowi przemocy wobec kobiet. Również i w tym roku w wydarzeniu udział weźmie Ogólnopolskie Pogotowie ?Niebieska Linia? IPZ, które specjalnie na tę okoliczność rusza z kampanią ?(Nie)Bądź miła?.

Ruszyła kampania ?(Nie)Bądź miła? Styl życia, LIFESTYLE - Między 25 listopada a 10 grudnia realizowana jest największa akcja poświęcona tematowi przemocy wobec kobiet. Również i w tym roku w wydarzeniu udział weźmie Ogólnopolskie Pogotowie ?Niebieska Linia? IPZ, które specjalnie na tę okoliczność rusza z kampanią ?(Nie)Bądź miła?.

16 Dni Przeciw Przemocy wobec Kobiet to międzynarodowa akcja organizowana przez Center for Women?s Global Leadership. Poświęcona jest ona wspieraniu i koordynowaniu działań mających na celu zlikwidowanie przemocy ze względu na płeć na poziomie nie tylko lokalnym, lecz także i państwowym oraz międzynarodowym. Również i w tym roku w akcji udział weźmie Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie ?Niebieska Linia? IPZ, które specjalnie na tę okoliczność ruszyło z kampanią ?(Nie)Bądź miła?.

Nasza kampania ?(Nie)Bądź miła? zwraca uwagę na różne postacie przemocy, której doświadczają kobiety od dzieciństwa do późnej starości ? to przemoc fizyczna, psychiczna, ekonomiczna i seksualna.  Rodzice, otoczenie, partner, a w końcu dzieci i wnuki, oczekują od kobiet rezygnacji z przysługujących im praw, poświęcenia, ?bycia miłą? – mówi Renata Durda, kierowniczka Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie ?Niebieska Linia? IPZ. Przygotowane przez nas 4 spoty edukacyjne opowiadają o czterech okresach w życiu kobiety i o tym co kobiety słyszą od różnych ludzi, co wpędza je w rolę bezradnej ofiary. Ekspertki (Małgorzata Ohme, Monika Płatek, Renata Durda i Ewa Woydyłło) komentują te sytuacje i zachęcają do obrony swoich praw. ?Niebieska Linia? zachęca do korzystania ze wsparcia w placówkach, których adresy podane są na stronie niebieskalinia.pl  ? dodaje Renata Durda.

Zbliżająca się kampania odbywa się pomiędzy 25 listopada (Międzynarodowym Dniem Przeciwko Przemocy Wobec Kobiet), a 10 grudnia (Międzynarodowym Dniem Praw Człowieka). Wybór tych dat to symboliczne podkreślenie faktu, że prawa kobiet są prawami człowieka.

A to już wiesz?  7 szokujących przedmiotów, które pasażerowie zostawiają w taksówkach

Projekt jest współfinansowany przez m.st. Warszawa. Partnerem akcji jest firma AVON, która od 2008 roku w ramach kampanii AVON Kontra Przemoc regularnie prowadzi działania na rzecz zapobiegania przemocy i wspierania jej ofiar. Działania prowadzone w ramach kampanii mają nie tylko przełamać społeczne tabu, jakim wciąż jest przemoc, ale również edukować w zakresie rozpoznania symptomów oraz możliwości pomocy osobom doświadczającym przemocy. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu AVON i Niebieskiej Linii możliwa jest także realna pomoc.

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Ruszyła kampania ?(Nie)Bądź miła? Styl życia, LIFESTYLE - Między 25 listopada a 10 grudnia realizowana jest największa akcja poświęcona tematowi przemocy wobec kobiet. Również i w tym roku w wydarzeniu udział weźmie Ogólnopolskie Pogotowie ?Niebieska Linia? IPZ, które specjalnie na tę okoliczność rusza z kampanią ?(Nie)Bądź miła?.
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy