Aktualności LIFESTYLE Styl życia

Nie samą pracą Polak żyje!

Nie samą pracą Polak żyje!
Nie chcemy toczyć wojen z naszymi sąsiadami, dbamy o relacje z rodziną oraz jesteśmy wyznawcami work-life balance ? wynika z raportu społecznego ?Otwartość

Data publikacji: 2017-03-22
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Nie samą pracą Polak żyje!
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE

Nie chcemy toczyć wojen z naszymi sąsiadami, dbamy o relacje z rodziną oraz jesteśmy wyznawcami work-life balance ? wynika z raportu społecznego ?Otwartość Polaków?.

Nie samą pracą Polak żyje! Styl życia, LIFESTYLE - Nie chcemy toczyć wojen z naszymi sąsiadami, dbamy o relacje z rodziną oraz jesteśmy wyznawcami work-life balance ? wynika z raportu społecznego ?Otwartość Polaków?.

Nie chcemy toczyć wojen z naszymi sąsiadami, dbamy o relacje z rodziną oraz jesteśmy wyznawcami work-life balance ? wynika z raportu społecznego ?Otwartość Polaków?, opublikowanego przez firmę badawczą NEUROHM Polska pod mecenatem marki PORTA DRZWI. Badanie zrealizowane metodą BIOCODE? przedstawia nie deklaratywne, ale rzeczywiste postawy Polaków.  

? Praca wypełnia znaczącą część naszego dnia. Nawet gdy wrócimy wieczorem do domu, myślami wciąż jesteśmy w biurze. Relacje z rodziną mogą być dodatkowo utrudnione przez posiadanie służbowego telefonu czy laptopa, dzięki którym możemy pracować daleko od biura, nawet podczas urlopu. W raporcie ?Otwartość Polaków? pokazujemy, czy Polacy potrafią jeszcze oddzielić życie prywatne od zawodowego oraz jak wykorzystujemy nasz czas wolny ? mówi psycholog społeczny Natalia Suska, Dyrektor Działu Analiz w NEUROHM Polska.

Należymy do jednych z najbardziej zapracowanych narodów w Europie. Często pracujemy po godzinach, przez nadmiar obowiązków zawodowych nie mamy czasu na rodzinny wyjazd podczas urlopu. Badanie ?Otwartość Polaków?* pokazuje, że pomimo tych utrudnień dążymy do stosowania w życiu koncepcji work-life balance, mówiącej o utrzymaniu balansu między pracą a czasem wolnym. Przeważająca większość badanych ? ponad 80% ? jest otwarta na zachowanie równowagi między życiem prywatnym a pracą, a także na realizowanie własnych pomysłów i poszukiwanie pasji. Zmienia się również nasze podejście do spędzania czasu wolnego ? oglądanie telewizji to nie jedyna forma naszej rozrywki. Chcemy wypoczywać w ruchu ? aż 73% ankietowanych jest otwartych na aktywne spędzanie czasu. Zwracamy również uwagę na nasze zdrowie ? 64% badanych z wysoką pewnością przyznało, że jest otwartych na prowadzenie zdrowego trybu życia. Z kolei 78% respondentów z umiarkowaną pewnością zgodziła się ze stwierdzeniem, że ważne jest, aby dbać o swoje zdrowie i kondycję fizyczną ? czyli wiemy, że powinniśmy o siebie dbać, jednak nie zawsze traktujemy to jako priorytet.

A to już wiesz?  Błędy singli w poszukiwaniu miłości

Jak dobrze mieć sąsiada!

Polacy dużą wagę przywiązują do swojej rodziny. Zdecydowana większość badanych ? 83% ? z wysoką pewnością deklaruje, że dba o relacje z rodziną oraz stara się często spędzać czas z bliskimi. Przeszkodą w podtrzymywaniu więzi rodzinnych bez wątpienia jest nasza ?komórka?, od której ciężko jest się nam oderwać. Z jednej strony prawie 70% respondentów odpowiedziało, że stara się ograniczyć korzystanie z telefonu na rzecz kontaktu z bliskimi, jednak z drugiej strony ? ten pogląd wygłaszany był z niską pewnością co do prawdziwości przedstawianych deklaracji. Polacy mają również problem z dbaniem o relacje z partnerem. Aż 88% ankietowanych przyznaje, że zacieśnianie więzi z partnerem jest dla nich ważne. Ale nie są oni do końca do tego przekonani, na co wskazuje umiarkowana pewność postaw badanych w tym pytaniu. Mamy również obawy do szczerej rozmowy ? 78% pytanych stwierdziło, że są na nią gotowi, przy czym znowu za takimi deklaracjami nie stoi całkowita pewność co do takiego poglądu. Ciekawić może jednak fakt, że coraz chętniej chcemy mieć bliższe relacje z sąsiadami. Chociaż wszechobecnie znany jest sposób postrzegania sąsiadów jako zło konieczne, to ponad połowa badanych (64%) z wysoką pewnością stwierdziła, że jest otwarta na ich poznanie oraz budowanie z nimi relacji.

Szersza diagnoza  polskiego społeczeństw dostępna jest w raporcie ?Otwartość Polaków? na stronie www.otworzsiena.pl.

O badaniu*

Badanie ?Otwartość Polaków? przeprowadzone przez firmę NEUROHM Polska pod mecenatem marki PORTA DRZWI zostało wykonane w Polsce na grupie 1201 respondentów. Grupa ankietowanych była zróżnicowana ze względu na płeć (kobiety stanowiły 51,5%, mężczyźni 48,5%) wiek, zamieszkanie oraz wykształcenie. Badanie zostało przeprowadzone internetową metodą BIOCODE?, która opiera się na pomiarze czasów reakcji. Technologia ta polega na indywidualnym pomiarze czasu reakcji respondenta. Im szybsza odpowiedź ?tak? lub ?nie?, tym większa pewność postawy. Odpowiedzi deklarowane są często wynikiem mody, oczekiwań społecznych bądź chęci ukrycia prawdziwych przekonań. Metoda BIOCODE? pokazuje rzeczywiste poglądy badanych, dzięki czemu uzyskujemy informacje o emocjonalnej pewności postaw respondentów, a te lepiej tłumaczą późniejsze ludzkie zachowania.

A to już wiesz?  Vienio w edukacyjnej kampanii ?Trzeźwo Myślę?

O PORTA KMI POLAND Sp. z o.o. Sp.k.

PORTA KMI POLAND Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. jest liderem w branży stolarki otworowej w kategorii drzwi wewnętrznych, wejściowych, zewnętrznych i technicznych. Spółka powstała w 1992 roku w Bolszewie k. Wejherowa. PORTA KMI POLAND to obecnie pięć zakładów produkcyjnych ? cztery w Polsce i jeden w Rumunii: fabryka w Bolszewie produkująca skrzydła wewnątrzlokalowe, techniczne, wejściowe; dwie fabryki w Ełku ? dedykowane produkcji skrzydeł i ościeżnic wewnątrzlokalowych oraz drzwi stalowych, fabryka w Suwałkach ? dedykowana produkcji skrzydeł i ościeżnic fornirowanych i drzwi zewnętrznych oraz fabryka PORTA KMI ROMANIA srl w rumuńskim Aradzie. Najnowszą inwestycją firmy jest fabryka PORTA STEEL w Ełku wyposażona w nowoczesny park maszynowy. Łączna powierzchnia zakładu to około 15 tys. m?, zaś koszt inwestycji wyniósł około 70 mln złotych. Spółka zatrudnia ponad 1900 pracowników. Sprzedaż produktów prowadzi poprzez sieć ponad 150 Autoryzowanych Dealerów, posiadających salony ekspozycyjne oraz magazyny w dużych miastach w kraju i za granicą, współpracujących z kilkoma tysiącami Autoryzowanych Punktów Sprzedaży. W Polsce miesięcznie ponad 20 000 Klientów wybiera produkty PORTA do swoich domów i mieszkań.

Więcej o PORTA KMI POLAND na www.porta.com.pl.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Nie samą pracą Polak żyje! Styl życia, LIFESTYLE - Nie chcemy toczyć wojen z naszymi sąsiadami, dbamy o relacje z rodziną oraz jesteśmy wyznawcami work-life balance ? wynika z raportu społecznego ?Otwartość Polaków?.
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy