Walentynki

Inwestycje.pl: Biznes polubił świętego Walentego

Inwestycje.pl: Biznes polubił świętego Walentego

Komunikat prasowy Inwestycje.pl: Biznes polubił świętego Walentego 14.02.2008 15:38 Inwestycje.pl SA W walentynki obroty sklepów ze słodyczami, kwiatami i bielizną rosną o 15 – 20 proc. Do boju o portfele milionów zakochanych ruszyły nawet banki i firmy telekomunikacyjne. Walentynki to jedno z ważniejszych świąt dla światowego handlu. Przeciętny amerykański konsument wyda w tym roku 122.98 dolarów z okazji walentynek. W ubiegłym roku było to 119,67 dolarów – wynika z badania „2008 Valentine’s Day Consumer Intentions and Actions Survey” przeprowadzonego przez dla National Retail Federation. Według badania, Amerykanie wydadzą dzisiaj nieco ponad 17 milionów dolarów na czekoladki, kwiaty i bieliznę. Amerykańskie święto przyjęło się w naszym kraju, z czego najbardziej cieszy się polski handel. Bowiem dziś przychody kwiaciarni, kin czy restauracji wzrosną kilkakrotnie. – Już od piątku obserwujemy znaczy wzrost obrotów. Z okazji walentynek Polacy kupują więcej produktów i to tych z wyżej półki. W tych dniach nasi klienci wydają o 15 proc. więcej – mówi Jerzy Mazgaj, prezes delikatesów Alma Market. Dodaje, że Polacy polubili święto14 lutego. – Mamy porównanie z Halloween, które nie przyjęło się w Polsce – tłumaczy Jerzy Mazgaj. Akcja marketingowa związana z walentynkami rozpoczyna się już na kilka tygodni przed 14 lutego. – Nasze sklepy są specjalnie udekorowane w tych dniach. Na przykład w sektorach z winami z tej okazji mamy plakaty przedstawiające parę jedzącą sery. Przygotowaliśmy również około 200 specjalnych produktów, z których największym powodzeniem cieszą się czekoladki z afrodyzjakami, jak chili – mówi prezes Almy Market. Na walentynki Jerzy Mazgaj zadbał również o kwiaty cięte w swoich delikatesach. – To był bardzo dobry pomysł, bo 14 lutego klienci obowiązkowo kupują kwiaty – dodaje Jerzy Mazgaj. Walentynkowy biznes wyczuli nie tylko jubilerzy, kwiaciarze i sklepy sprzedające czekoladki czy bieliznę, ale również banki. MultiBank właśnie zaczął kusić zakochanych wspólnym kontem. – Klienci, którzy w okresie od 11 lutego do 18 lutego otworzą w MultiBanku wspólny rachunek MultiKonto my, będą zwolnieni z opłat za jego prowadzenie przez cały okres trwania umowy – mówi Marek Gliwny, wicedyrektor departamentu marketingu i sprzedaży bankowości detalicznej w MultiBanku. Bank argumentuje, że karta kredytowa może być niekonwencjonalnym prezentem walentynkowym. Co roku interes na zakochanych robią również sieci telefoniczne. W tym roku sieć telefonii cyfrowej JustCall proponuje zakochanym rozmowy międzymiastowe za 1 grosz za minutę. Polski biznes polubił wszelkie święta. Następne w kolejności to Dzień Kobiet 8 marca i Dzień św. Patryka. Ewa Bobowska Inwestycje.pl

A to już wiesz?  Kultura biegania z muzyką w tle. Ulubione utwory siłą motywacji

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy